
Na poti
Dom
OKTOBER 2025 | čas branja:
Zadnja sprememba: 08. 10. 2025 ob 14:58:27
Prvi nadzorovani vžig električnega avtomobila v Sloveniji razkriva, kako lahko obvladate požare e-vozil.
Litij-ionske baterije ne gorijo kot bencin. Ko pride do pregrevanja, se v bateriji sprosti velika količina energije, ki jo spremljajo zelo visoke temperature in plini, kot so vodik in metan.
Zaradi načina gorenja takšen požar zahteva posebno ravnanje. Gasilci morajo običajno uporabiti posebne hladilne medije, bistveno pa je tudi, da gasilci po pogasitvi požara vozilo dlje časa nadzorujejo, saj se baterija lahko znova vžge, je pojasnil direktor podjetja Bonpet Matej Škerbic.
S strokovnjaki s področja požarne varnosti, elektrotehnike in e-mobilnosti smo pripravili prvi nadzorovani vžig električnega avtomobila v Sloveniji.
Gre za zahtevne požare, vendar to ne pomeni, da jih ni mogoče obvladati. »S sodobnimi baterijami, ustreznim usposabljanjem gasilcev in razvojem tehnologije so tveganja danes precej manjša kot pred leti,« poudarja dr. Aleš Jug, predsednik Slovenskega združenja za požarno varstvo.
Foto: Volan
Ne drži.
Po podatkih strokovnjakov se v svetu na leto zgodi približno 500 požarov električnih vozil. To je precej manj kot pri avtomobilih z motorjem na notranje zgorevanje. A vsak tak požar pritegne več pozornosti, zato je vtis o njihovi pogostosti napačen.
Resnična tveganja so drugje, predvsem pri polnjenju doma in v električni napeljavi, so se strinjali strokovnjaki.
Če e-vozilo polnite na stari ali dotrajani inštalaciji, lahko pride do požara. Ne le, da požar povsem uniči avtomobil, pogosto lahko tak požar povzroči tudi škodo na vašem domu, drugih objektih ali vozilih v bližini.
Morda se zdi, da je največje tveganje za požar električnega avta med vožnjo, a baterija je varno shranjena v sredini vozila, zato je večja nevarnost vžiga pri polnjenju doma. Domače polnilne postaje, čeprav priročne, lahko predstavljajo potencialno tveganje za požar.
S pravimi ukrepi in ustrezno previdnostjo pa lahko sami močno zmanjšate to možnost in poskrbite za varno uporabo e-vozila.
Da se to ne bi zgodilo, lahko veliko naredite sami:
Prikazani poskus vžiga električnega avtomobila je imel jasen cilj, razbiti mite in pokazati, da so rešitve znane in dosegljive. »Elektrika in baterije niso del prihodnosti, ampak že del vsakdana,« je poudaril Andrej Brglez, direktor Inštituta za civilizacijo in kulturo. »Avtomobili na bencin so bili nekoč 'goreče bakle na kolesih', pa smo se jih naučili obvladovati. Danes je podobno z električnimi avtomobili– razumeti jih moramo, ne pa se jih bati.«
Marko Femc, direktor podjetja Plan-net avto, je dodal, da je strokovno izvedena infrastruktura ključna za varnost in zaupanje v e-mobilnost.
Ne drži. Če bi požar med polnjenjem doma povzročil škodo na hiši oziroma garaži, to krije zavarovanje doma. Pomembno pa je, da domača polnilna infrastruktura deluje brezhibno.
Zavarovanje e-avtomobila ni dražje kot za druge avtomobile iste nabavne vrednosti.